Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012

ΤΥΠΕΤ : Η νέα μηχανογραφική πλατφόρμα

Ήδη τα πρώτα προλήματα της εφαρμογής στην πράξη της νέας μηχανογραφικής πλάτφόρμας είναι φανερά. Ενδεικτικά αναφέρουμε :


• Μεγάλη αύξηση του χρόνου εξυπηρέτησης. Ενδεικτικά παρατηρήθηκε στο ΤΥΠΕΤ στη Σοφοκλέους δίωρη αναμονή μετά την έκδοση σειράς προτεραιότητας. Αυτό οφείλεται στο νέο τρόπο καταχώρησης των στοιχείων και συνταγών (εξετάσεων και φαρμάκων), εξαιτίας του ότι στο σύστημα οι επιλογές καταχώρησης δεν είναι ομαδοποιημένες, αλλά διάσπαρτες. Λόγω αυτού του προβλήματος (σωστής δόμησης του προγράμματος που δεν διαπιστώθηκε (;) ούτε στις δοκιμές) ο ταμίας αναγκάζεται να επιλέξει «ψάχνοντας». Δυστυχώς η πληροφορική του ΤΥΠΕΤ αδυνατεί να υποστηρίξει τις αλλαγές, οπότε μοιραία θα οδηγηθούμε σε λύση από την εταιρεία διάθεσης του μηχανογραφικού συστήματος με πρόσθετο βέβαια κόστος. Όλα τα μηχανογραφικά θέματα που σχετίζονται με την υποστήριξη του συστήματος και την ανάπτυξη του στο μέλλον πρέπει να εξεταστούν σε συνεργασία με αρμόδιους της πληροφορικής του ΤΥΠΕΤ και την συνδρομή της τράπεζας, ώστε η προσφυγή στην προμηθεύτρια εταιρεία να περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα.


• Οι όποιες αδυναμίες (υπαρκτές και μη) της πληροφορικής του ΤΥΠΕΤ στις διαδικασίες development, διασύνδεσης του συστήματος με άλλα συστήματα RIS (Radiology Information System), διαχείρισης λειτουργίας ακτινοδιαγνωστικού, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να δημιουργούν αιτήματα προσλήψεων εξειδικευμένων στελεχών στην χρήση νοσοκομειακού πακέτου SAP ή developers, αλλά απλά φωτογραφίζουν προσλήψεις «ημετέρων». Οι ανάγκες μπορούν να καλυφθούν με στήριξη της πληροφορικής της Ε.Τ.Ε και κατάλληλη εκπαίδευση του ήδη υπάρχοντος έμπειρου προσωπικού των ιατρείων και της γραμματείας του ακτινοδιαγνωστικού, την στιγμή μάλιστα που τα τελευταία πέντε χρόνια το ΤΥΠΕΤ διαθέτει στις συγκεκριμένες θέσεις ειδικευμένο και έμπειρο προσωπικό που υποστηρίζει την εφαρμογή του συστήματος SAP, και συμβάλει στη μείωση του χρόνου παραλαβής των εξετάσεων των ασφαλισμένων στο ελάχιστο.

• Δεν έχει γίνει ακόμη σχεδιασμός των κατάλληλων επιπέδων πρόσβασης των χρηστών και φαίνεται ότι τα διαθέσιμα δεν καλύπτουν τις ανάγκες. Επίσης φαίνεται ότι η πληροφορική έχει πρόβλημα στην συνεργασία με τους υπευθύνους ορισμένων χώρων να σχεδιάσει τις αρμοδιότητες και να τις αποδώσει στους χρήστες.

• Από το SAP έφυγε λάθος αρχείο, που αφορούσε κρατήσεις συνταξιούχων για το ΤΥΠΕΤ. Οι χρεώσεις δεν είχαν γίνει σωστά (λόγω προβλήματος στα δεκαδικά ψηφία). Έτσι για παράδειγμα μια κράτηση € 15,65 έγινε € 1.565. Το πρόβλημα εντοπίστηκε σε περίπου 150 «άτυχους» συνταξιούχους. Έστω και ένας απλός λογικός οπτικός έλεγχος θα προλάβαινε το λάθος.

• Το οδοντιατρικό παραμένει ΕΚΤΟΣ ραντεβού, καθώς δεν έχει γίνει μετάπτωση στο νέο σύστημα και τα ραντεβού φτάνουν μέχρι το Νοέμβριο του 2012.

• Το ορθοπεδικό, και το καρδιολογικό είναι ακόμη εκτός συστήματος όσον αφορά την ηλεκτρονική καταχώρηση των γνωματεύσεων. Θα έπρεπε ήδη οι αρμόδιοι ιατροί να είχαν εκπαιδευτεί στη χρήση του συστήματος.

• ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ : Καθυστερεί ακόμη το κομμάτι (λογιστικό και διαχείριση) και υπάρχει μόνο σε επίπεδο demo. Ποιος θα κρίνει πάλι αν χρειάζεται και ποιες θα είναι οι τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν για να μας καλύψει και να εκλείψουν τα πολλά προβλήματα του παρελθόντος ;

• Στο σύστημα υπάρχει η δυνατότητα καταχώρησης αναλυτικά (ανά μερίδα) των εισφορών του εργοδότη. Αυτό πρέπει να αξιοποιηθεί, αλλά μάλλον υπάρχει μέχρι στιγμής άρνηση ή αντίρρηση από την Διεύθυνση Προσωπικού να δώσει αναλυτικά στοιχεία (δίνει μόνο συγκεντρωτικά). Μήπως φοβάται κάτι; Μήπως ότι έτσι θα αποκαλυφθούν έμμεσα οι αμοιβές των μεγαλοστελεχών και παχυλώς μισθοδοτούμενων της Διοίκησης;

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΧΕΙΜΕΡΙΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ / Αράχωβα

 

ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ - Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΥ

X